Nuffnang

Friday, April 23, 2010

Gambar anak Angkat Ogy Ahmad Daud

TANPA diduga, kehidupannya kini mula berubah. Jika dulu dia bersendirian mengharungi hari-hari yang mendatang, kini dia kembali berteman. Kesunyian juga bukan lagi menjadi teman setianya.






Kehadiran Nuraminah Aishah menyerikan kehidupan aktres dan pengacara TV terkenal ini

Malah, hari-hari yang dilaluinya kini semakin ceria dan semua itu berpunca dengan kehadiran Nuraminah Aishah, bayi perempuan yang dipeliharanya sejak empat bulan lalu.

Mengimbas kembali saat-saat awal dirinya bergelar ibu, Fauziah Datuk Ahmad Daud atau lebih akrab disapa Ogy berkata, perkara itu tidak pernah diimpikannya sebelum ini.

Memang saya pernah ditanyakan perihal mengambil anak angkat tapi jawapan saya adalah, saya masih belum bersedia. Memang tidak pernah terfikir pun untuk menimang cahaya mata pada usia 45 tahun seperti sekarang, ujar Ogy membuka bicara kami petang itu.



Berbalik kepada cerita bagaimana dia boleh tergerak untuk memelihara bayi itu, Ogy berkata semua yang berlaku bagai sudah ditakdirkan.



Saya mendapat panggilan dari seorang jururawat mengatakan ada orang ingin menyerahkan bayinya untuk dipelihara. Jururawat itu sebenarnya sepupu kepada kawan saya.



Kebetulan dia ada terbaca dalam majalah sebelum ini yang mengatakan saya sering berasa sunyi terutama pada waktu menjelangnya Hari Raya. Dan bila ibu bayi ini ingin menyerahkan bayinya untuk dipelihara orang lain, dia terus teringatkan saya dan lantas bertanyakan sama ada saya mahu menerimanya atau tidak?



Walaupun pada awalnya agak keberatan tetapi apabila mendapat tahu yang bapa bayi itu meninggal dunia dua hari sebelum kelahirannya, rasa simpati mengalir dalam jiwa dan tanpa banyak soal, saya pun bersetuju untuk memeliharanya, cerita bekas pengkritik tetap AF5 ini panjang lebar.



Cerita Ogy lagi, lebih menguatkan jiwanya untuk memelihara Nuraminah Aishah adalah, sewaktu pertama kali dia memeluk bayi itu, tangannya menggenggam erat baju Ogy seolah-olah tidak mahu berpisah.



Kredit kat Kak Ogy...

No comments:

Post a Comment

nuffnang

Related Posts with Thumbnails