Nuffnang

Friday, April 23, 2010

Farahdhiya sedang mengenali hati budi jejaka bujang.

BINTANGNYA memang cukup bersinar tatkala ini. Tidak hairanlah mengapa namanya laris bak pisang goreng panas sehingga menjadi pilihan kebanyakan produser dan pengarah drama tempatan.






Farahdhiya mengaku sedang mengenali hati budi seorang jejaka bujang.



FARAHDIYA (kiri) membawa teman lelaki barunya ke majlis perkahwinan Dynas.



Farahdhiya kurangkan berlakon

Seperkara yang istimewa mengenai Farahdhiya Mohd Amin atau Farah, 25, selain memiliki bakat semula jadi, gadis 'versatil' ini mempunyai personaliti luaran yang menarik serta bijak berkomunikasi.

Rangkuman semua elemen ini meletakkan Farah pada status tersendiri.

Mungkin kerana faktor itu juga membuatkan pihak Maestro Talent & Management Sdn Bhd tidak teragak-agak menyambarnya bernaung di bawah pengurusan syarikat yang ditubuhkan lebih tujuh tahun lalu

Akui Farah, ibarat orang mengantuk disorong bantal pelawaan Ketua Pegawai Operasi Maestro Talent and Management, Freddie Fernandez disambut dengan baik.

"Sebab utama saya bersetuju menyertai Maestro, tentunya kerana hubungan baik yang sudah terjalin sebelum ini. Saya percaya sebagai syarikat berpengalaman Maestro dapat memacu karier seni saya setapak lagi ke depan daripada mana kedudukan saya sekarang ini.

"Selain itu, saya sangat selesa dan senang berurusan dengan Maestro dan diharapkan peluang bekerja dengan pasukan yang bagus dan terlatih seperti mereka dapat meningkatkan prestasi seni saya.

"Bersama Maestro juga saya mengharapkan peluang menghasilkan album dan kembali aktif dalam bidang nyanyian," katanya.

Bertempat di pejabat urusan Maestro Talent & Management Sdn Bhd di 23-3, Jalan Medan Setia 1, Plaza Damansara, Bukit Damansara, Selasa lalu, satu majlis menandatangani kontrak diadakan antara Farahdhiya dengan pihak Meastro yang diwakili Freddie Fernandez .

Perjanjian selama tiga tahun itu secara rasminya mengumumkan Farahdhiya sebagai artis naungan Maestro. Majlis sederhana itu turut disaksikan bapa Fara, Mohd Amin Zubir, 57.

Empat tahun menguruskan kerjaya seni sendirian sambil dibantu ahli keluarga, satu tempoh yang cukup menguji namun mematangkan, Farahdhiya.

Setiap penat lelahnya dulu kini dirasakan berbaloi apabila bakatnya diberi perhatian khususnya dalam bidang lakonan walaupun si cantik manis ini terlebih dulu mencipta nama dalam nyanyian.

Pun begitu, akui Fara dengan bebanan kerja sejak kebelakangan ini dia sudah tidak mampu menanggung beban sendirian, malah tidak mahu menyusahkan keluarganya yang selama ini banyak membantu.

Bagaimanapun, ada yang menganggap Fara melakukan satu kesilapan yang besar apabila menyertai Maestro. Ekoran timbul pelbagai rungutan sebelum ini, Meastro mengabaikan ramai artis naungannya yang rata-rata dinaungi bintang Akademi Fantasia.

"Memang ramai yang cakap macam-macam sewaktu saya maklumkan hasrat menyertai Meastro kepada beberapa teman, tetapi itu pandangan masing-masing namun saya percaya Freddie akan tolong orang yang kuat berusaha.

"Lagipun, saya bukannya terus tandatangan kontrak tanpa usul periksa. Saya sudah lama mengenali Freddie, malah dia juga sering menolong saya dengan memberi peluang membuat persembahan.

"Atas dasar hubungan baik itulah membuatkan saya percaya pada kewibawaan Maestro. Bahkan terus-terang saya katakan, saya punya gerak hati yang baik berhubung hal ini. Justeru, cakap-cakap orang tidak penting kerana saya jenis yang fokus pada kerja," katanya.

Ditanya, sama ada dia pernah menerima tawaran dari syarikat rakaman lain, akui Fara tawaran sering bertandang namun tiada satu pun berjaya meyakinkannya.

"Ada, tetapi entah mungkin saya tiada hati. Apabila bercakap dengan seseorang kita tahu sama ada mereka itu jujur ataupun tidak," katanya.

Sementara itu, Freddie menjelaskan Maestro tertarik menyunting Faradhiya sebagai artis rakaman kerana melihat potensi yang ada pada gadis kacukan itu.

"Pertama kali saya dengar Farahdhiya menyanyi ketika dia terbabit dalam satu persembahan di Ipoh pada 2007.

"Semasa menyampaikan lagu Bertakhta Di Hati, saya berada di belakang pentas jadi saya tidak tahu siapa yang sedang menyanyi di depan, tetapi suara sangat bagus dan bertenaga. Apabila saya ke depan, rupa-rupanya penyanyi lagu itu adalah Farahdhiya.

"Kagum dengan bakat yang dimiliki, saya terus memberikan peluang sehinggalah suatu hari saya bertanya sama ada dia berminat menjadi artis rakaman Maestro supaya kami dapat jalankan tugas promosi album memandangkan saya tahu syarikat rakamannya tidak lagi aktif.

"Seperti yang kita tahu juga, Faradhiya antara pelakon muda yang cukup berjaya dalam lakonan buktinya, proses rakaman albumnya beberapa kali tergendala kerana dia terlalu sibuk dengan penggambaran drama," katanya.

Freddie menambah, sebagai permulaan pihaknya akan menerbitkan album pembungkusan semula yang memuatkan enam lagu dipetik dari album keduanya yang diterbitkan NAR Records serta dua lagu baru.

"Masa album kedua dilancarkan banyak lagunya yang sedap-sedap, tetapi tidak dapat perhatian stesen radio. Justeru Maestro merasakan ia satu pembaziran.

"Kemudian kami berbincang dengan wakil dari syarikat rakaman NAR Records untuk memuatkan lagu dari album kedua ke dalam album 'repackage' ini dan kami akan berkongsi dari segi penjualan.

"Diharapkan, dengan kemunculan album baru ini nama dan popularitnya kembali menyerlah dalam nyanyian," katanya.

Setakat ini, Faradhiya sudah merakamkan satu lagu baru iaitu Rasa Cinta yang menjadi lagu tema, drama bersiri Ku Milikmu, manakala Renyai hasil ciptaan Tam Spider akan dirakamkan sekitar April.

Fara turut ditanya mengenai perancangan 2009 sama ada dia akan terus aktif dalam bidang lakonan atau memberi sepenuh tumpuan pada nyanyian.

"Tahun 2009 ini bukan saya kata tidak mahu berlakon apatah lagi ia sudah sebahagian periuk nasi saya walaupun dulu tidak pernah terfikir akan menceburi bidang ini.

"Namun selepas mencuba saya jadi minat pula. Cuma saya terpaksa kurangkan berlakon kerana mahu beri tumpuan pada pembikinan dan promosi album.

"Sekarang ini saya sedang selesaikan penggambaran Spa Q 2, Ku Milikmu selain terikat dengan sebuah lagi projek," katanya.

Farahdhiya bakal muncul dengan album ketiganya tidak lama lagi.

MULA menceburkan diri dalam bidang seni sebagai penyanyi, namun wanita jelita Farahdhiya mengakui lewat kebelakangan ini karier lakonannya lebih menonjol.

Mengakui hakikat ini penyanyi yang pernah popular dengan lagu Bertakhta Dihati ini akur dengan perjalanan karier seninya.

“Saya akui ramai yang seakan lupa saya masih lagi jadi penyanyi sebab saya sibuk berlakon. Namun hakikatnya ramai tak tahu apa sebenarnya yang terjadi pada album kedua saya,” ujarnya memulakan bicara.

Semuanya berlaku gara-gara kurangnya promosi oleh syarikat rakaman, NAR Records yang pernah dinaunginya sedikit masa lalu menyebabkan album keduanya hampir tidak diketahui umum.

“Bukan nak menyalahkan mana-mana pihak cuma entah di mana silapnya album tersebut tidak diketahui kewujudannya.

"Bila saya cakap saya akan hasilkan album ketiga ramai peminat bertanya bila saya hasilkan album kedua,” kata Farah dalam nada kecewa.

Jadi artis Maestro

Bangkit daripada kekecewaan tersebut Farah terus mengambil tindakan drastik sebaik menerima pelawaan syarikat rakaman terkenal, Maestro Talent Management Sdn. Bhd. untuk menguruskan karier seninya.

Lagipun katanya, hubungan baik dengan Ketua Pegawai Operasi Maestro, Freddie Fernandez serta reputasi Maestro dalam industri hiburan menambahkan keyakinannya untuk mengikat perjanjian selama tiga tahun.

“Bila Mr Freeddie sendiri memberi tawaran kepada saya terus bersetuju. Semuanya saya lakukan sebab saya fikir sudah tiba masanya saya seimbangkan bidang nyanyian dan karier lakonan saya.

"Perjanjian ini bukan kerana hubungan baik antara saya dan Freddie semata-mata tetapi disebabkan hati saya kuat mengatakan ini pilihan yang tepat. Selama empat tahun, bukan tiada syarikat rakaman lain yang membuat tawaran tetapi saya perlu memilih syarikat yang dapat memberi jaminan kepada kerjaya saya seperti Maestro kerana pengalamannya menguruskan ramai artis.

Jelas Farah lagi, dengan termeterainya perjanjian tersebut dia berharap akan ada perubahan positif bakal berlaku kepada kerjaya nyanyian setelah empat tahun ia bergerak perlahan.

"Saya harap apabila Maestro menguruskan kerjaya saya, hidup saya menjadi teratur.Saya berasakan perjanjian ini tidak mengongkong kerana semuanya sudah dipersetujui bersama," katanya.

Bakal muncul dengan album ketiga

Terbaru Farah sedang mengumpul bahan untuk album ketiganya yang dijangka dapat dipasarkan pada bulan Mac nanti.

“Untuk album ketiga ini masih mengekalkan konsep ‘Pop Ballad’ dengan memuatkan kembali 8 buah lagu dalam album kedua saya. Sebab lagu dalam album itu tak pernah disiarkan lagi.

“Lagu Ku Milikmu yang dicipta sepenuhnya oleh Tam Spider. Lagu ini juga merupakan lagu tema drama bersiri Ku Milikmu

Ketagih berlakon dan menyanyi

Bagi aktres kelahiran Sarvana Itali ini, jika disuruh membuat pilihan antara nyanyian dan lakonan, dia tidak mampu membuat pilihan.

“Saya sangat cinta kepada kedua-dua bidang ini. Saya tak boleh pilih bidang nyanyian sebab berlakon merupakan minat saya.

“Bagi saya kedua-duanya memberi kepuasan yang berbeza kepada saya. Menyanyi dan berlakon ini buat saya ketagih, bila tak dapat rasa ada yang tak lengkap dalam hidup,” ujarnya serius.

Bawa watak baik

Banyak membawakan watak sebagai penggoda dalam drama membuatkan ramai yang membuat telahan aktres jelita kacukan Melayu-Itali, ini sama seperti apa yang digambarkan.

Namun bagi Farahdiya atau nama sebenarnya Farahdhiya Mohd Amin ini semuanya itu hanya terjadi ketika di set semata-mata.

“Mana ada kat luar saya bukan macam tu, kalau nak tahu dalam drama Kau Curi Cintaku saya bawa watak seorang isteri yang baik dan terpaksa harungi pelbagai dugaan dalam kehidupan seharian.

“Drama ini akan ditayangkan di RTM pada bulan Mac depan. Selain saya drama ini dibarisi oleh pelakon-pelakon berkaliber seperti Heryanto Hassan, Fizzow Omar, Balkis dan ramai lagi,” katanya yang tidak sabar menantikan reaksi penonton terhadap lakonannya itu.

Sedang mengenali hati budi

Memang tidak sah jika tidak mengorek kisah cinta gadis kacukan ini, namun nyata Farah tidak mahu kisah cintanya itu digembar-gemburkan.

“Apa yang boleh saya katakan saya sedang mengenali hati budi seseorang. Yang penting dia bukan suami orang ye. Dia masih bujang lagi. Siapa dia biarlah rahsia.

"Lagipun masih terlalu awal untuk bicara soal kahwin,” katanya yang sudah dua tahun menjalin cinta dengan jejaka berkenaan.

Ditanya bila dia mahu menamatkan zaman anak daranya, Farah berkata:

“Siapa yang tidak mahu kahwin. Saya tak kisah cepat ke lambat. Cuma buat masa sekarang saya rasa belum sampai seru lagi.

“Saya target nak kahwin sebelum umur 30 tahun. Sekarang ini baru nak masuk 25 tahun, mungkin 4-5 tahun lagi. Tapi kalau jodoh awal pun saya terima.”

Farahdhiya...Pilihan saya tepat

USAH persoalkan kenapa Farahdhiya harus memilih Maestro Talent & Management Sdn Bhd untuk menguruskan kerjaya seninya.

Memang benar, dia pernah mendengar cerita kurang enak mengenai Maestro, terutama sejak desas desus mengenai penyertaannya sebagai sebahagian anggota keluarga syarikat ini heboh diperkatakan, semakin bertambah cerita yang tidak sedap didengarnya.

Namun bukan prinsipnya menelan bulat-bulat kenyataan yang hanya akan mematahkan semangat mereka yang lemah. Wanita berusia 25 tahun ini pula lebih percaya kepada kata hatinya.

“Naluri saya mengatakan apa yang dibuat ini adalah tepat,” kata ujar Farahdhiya ketika ditemui di majlis menandatangani perjanjian dengan Maestro Talent & Management, baru-baru ini.

Menurutnya, keputusan yang dibuat bukanlah terburu-buru sebaliknya perkara itu sudah difikirkan semasak-masaknya.

Lagipun katanya, hubungan baik dengan Ketua Pegawai Operasi Maestro, Freddie Fernandez serta reputasi Maestro dalam industri hiburan menambahkan keyakinannya untuk mengikat perjanjian selama tiga tahun.

FREDDIE dan Farahdhiya pada majlis menandatangani perjanjian membuat album di pejabat Maestro, Bukit Damansara.

“Perjanjian ini bukan kerana hubungan baik antara saya dan Freddie semata-mata tetapi disebabkan hati saya kuat mengatakan ini pilihan yang tepat. Selama empat tahun, bukan tiada syarikat rakaman lain yang membuat tawaran tetapi saya perlu memilih syarikat yang dapat memberi jaminan kepada kerjaya saya seperti Maestro kerana pengalamannya menguruskan ramai artis.

“Dengan termeterainya perjanjian ini, tentulah saya mengharapkan perubahan positif bakal berlaku kepada kerjaya nyanyian saya setelah empat tahun ia bergerak perlahan. Dalam jangka waktu itu, saya melalui saat yang paling kelam kabut dalam hidup kerana semuanya terpaksa diuruskan sendiri tanpa bantuan pengurus.

“Saya harap apabila Maestro menguruskan kerjaya saya, hidup saya menjadi teratur. Saya berasakan perjanjian ini tidak mengongkong kerana semuanya sudah dipersetujui bersama,” kata Farahdhiya yang ditemani bapanya Mohd Amin Zubir, 57.

Oleh kerana sudah terlalu lama dia mengetepikan seketika minatnya sebagai penyanyi, dia mengakui dia terlalu rindukan proses penghasilan album seperti rakaman, menyiapkan pembikinan kulit album, penghasilan video klip sehinggalah kepada mempromosikan album.

Namun begitu, komitmen dengan penggambaran drama bersiri Spa Q 2 menyebabkan dia perlu menangguhkan seketika hasrat untuk merakamkan suara bagi album barunya.

Mengikut perancangan, album terbarunya dijangka berada di pasaran sekitar Mac atau April nanti. Lagu yang bakal dimuatkan dalam albumnya itu diambil daripada album keduanya ketika bersama NAR Record berjudul Yang Ku Puja.

Tetapi disebabkan syarikat yang dinaungi sebelum ini gulung tikar, tidak banyak yang tahu mengenai kewujudan album itu.

“Jika saya beritahu orang yang saya pernah memiliki album kedua sebelum ini, tentu sekali ramai yang akan terkejut. Disebabkan album kedua tidak sempat dipromosikan, kami akan mengambil enam lagu daripada album itu untuk dimuatkan semula dalam album baru saya nanti,” katanya yang akan memperlahankan aktiviti lakonan untuk memberikan fokus pada albumnya.

Sementara itu, Freddie Fernandez pula berkata, Maestro sudah pun mendapatkan kebenaran dan berbincang dengan NAR Record mengenai pengambilan enam lagu daripada album kedua Farahdhiya bersama syarikat berkenaan.

Katanya, Maestro sudah pun mendapat lampu hijau dan keuntungan akan dibahagikan secara sama rata dengan NAR Record.

Menurut Freddie, dia merasakan ia satu pembaziran sekiranya Maestro tidak mengambil lagu daripada album berkenaan kerana ia memuatkan banyak lagu menarik yang masih belum diperdengarkan kepada peminat.

“Kita sudah mencapai persetujuan bahawa keuntungan untuk keenam-enam lagu itu akan dibahagikan secara sama rata. Dua buah lagu baru pula akan dimuatkan dalam album terbaru Farahdhiya.

“Kita berasa rugi jika bakat Farahdhiya dipersia-siakan begitu saja. Disebabkan itu sejak mendengar suaranya pertama kali di Ipoh pada 2007, saya berasa tertarik untuk melamarnya bernaung di bawah Maestro,” katanya.

Farahdhiya dan Eira Syazira bergaduh di skrin TV, tetapi semakin rapat di luar set penggambaran

MANA mungkin ada yang mampu terlepas pandang wajah jelita dua pelakon drama ini. Kehadiran mereka di persada seni ibarat penyeri kaca TV dan hari demi hari undangan berlakon semakin lebat.

Farahdhiya dan Eira Syazira terus bertakhta di hati sebagaimana judul lagu hit yang meledakkan nama Farahdhiya sendiri di pentas seni sebagai penyanyi. Eira pantas menambat perhatian penggemar drama menerusi drama Meniti Bara sekitar tahun 2005 biarpun dia mula membabitkan diri sejak tahun 2002.

Drama Ku Milikmu arahan Along Kamaruddin yang menghiasi slot Lestary di TV3 setiap Selasa jam 9 malam menyatukan Farahdhiya dan Eira bersama-sama. Lantas, keserasian yang terbit tanpa diduga menjalinkan kemesraan yang amat positif, lalu mereka kini selesa berkawan baik. Mereka pula sebaya, baru saja menginjak usia 24 tahun.

Bayangkan sejak empat bulan lalu di lokasi penggambaran, hampir setiap babak drama terbitan Suhan Movies milik Rosyam Nor ini tidak memisahkan mereka. Menurut Farahdhiya dan Eira, mereka selalu melepak bersama dan kerap menghabiskan masa memakan sushi di Pavilion. Jangan tak tahu kedua-duanya memang hantu sushi!

Tidak mahu ketinggalan meraikan pelakon generasi baru yang semakin dikenali dan hebat memacu nama ini, Hip gandingkan mereka sempena musim lebaran ini. Meminimunkan sebaik mungkin props yang ada, Farahdhiya dan Eira saling tak tumpah bagaikan saudara kembar dengan persalinan tajaan Calvin Thoo dan Noor Arfa Batik.

Tak lupa dunia nyanyian

DUNIA nyanyian masih menjadi entiti keghairahannya biarpun nama Farahdhiya atau mesra sebagai Farah ini cukup hebat sebagai pelakon. Drama Spa Q musim pertama yang paling hebat melonjakkan namanya dan kini Ku Milikmu melengkapkan trek lakonannya.

Farah semakin selesa memahat nama sebagai pelakon dan selepas ini akan lebih selektif menerima tawaran berlakon apatah lagi album ketiganya bakal menyusul selepas musim raya nanti. Kata Farah, satu pengumuman mengenai albumnya akan diumumkan tidak lama lagi.

Lagu Rasa Cinta nyanyiannya juga menjadi lagu tema drama Ku Milikmu dan sedang hangat diputarkan di radio. Lagu itu juga sebagai petanda bahawa gadis kacukan ini sebenarnya masih menyanyi dan memenuhi undangan membuat persembahan. Tidak timbul istilah tenggelam atau berat sebelah kepada sesuatu bidang dalam kamus hidupnya kerana atas nama seni, dunia nyanyian masih menjadi keutamaan.

“Apa terjadi, Farah tidak akan sesekali meninggalkan bidang nyanyian. Itu pasti, manakala Farah berlakon dan mengacara disebabkan faktor minat. Farah gembira dapat mencuba tiga-tiga bidang ini dan pada masa yang sama, Farah boleh membuktikan kepada orang, yang Farah ingin jadi versatil.

“Kalau ditanya, yang mana satu Farah akan pilih di antara nyanyian, lakonan dan pengacaraan, Farah tidak mampu merungkaikan persoalan itu. Kalau Farah dapat mengimbangi ketiga-tiga cabang ini, itu lagi okey. Tak semestinya, apabila album ketiga nanti menjelma, Farah sudah tidak berlakon. Cuma lepas ini, Farah akan menerima tawaran berlakon selepas membuat pertimbangan nyata.

“Selain drama dan telefilem, Farah ada juga menerima tawaran berlakon filem cuma Farah terpaksa menolaknya dulu sebab terikat dengan penggambaran drama tanpa henti. Farah memang berharap dapat meluaskan bakat ke layar perak pula selepas ini. Insya-Allah,” ungkap Farah yang mengandaikan kehadiran lagu Rasa Cinta yang mendapat sambutan sebagai ‘permulaan’ yang baik kepadanya.

Tahun ini, sebagaimana kebiasaan Farah beraya di Johor Bahru dan memilih untuk tinggal di hotel. Hanya diberi cuti seminggu untuk beraya, Farah kembali ke set penggambaran drama Ku Milikmu dan Spa Q musim kedua. Atas kesibukan berlakon, Farah tidak sempat membuat persiapan sempurna untuk beraya.

“Mujurlah Farah sudah menempah baju raya sejak dua bulan sebelum kita menyambut bulan puasa. Tahun ini, Farah dan Zizie Ezette beraya dengan keluarga masing-masing di hotel. Farah dan Zizie sudah 10 tahun berkawan baik,” kata Farah yang juga sedang mempertimbangkan lagu ciptaan Tam berjudul Renyai untuk dijadikan single.

Mengenai Eira, Farah mengakui senang berkawan dengannya. Mengakui sering dicop sombong gara-gara air mukanya yang nampak garang, Farah memberitahu dia bukan jenis manusia yang senang rapat dengan orang.

“Orang yang tak kenal Farah memang akan selalu kata Farah sombong. Tapi kalau orang pandai nak memenangi hati Farah, mungkin boleh jadi senang. Mungkin juga ini yang terjadi antara Farah dan Eira. Daripada malu dan kekok, kami mula jadi serasi dan sekepala. Kami ini jenis yang ‘gila-gila’,” kata Farahdhiya yang memegang watak sebagai Kirana Soraya.

Hargai setiap tawaran berlakon

BAGI pemegang watak gadis lurus bendul bernama Anisa di dalam drama Ku Milikmu ini, Eira beraya di kediaman keluarganya di Putrajaya. Sebelum ini Eira sekeluarga menetap di Ampang, cuma sejak dua tahun lalu mereka berpindah ke Putrajaya.

Persiapan raya lebih diutamakan kepada keluarganya dan hanya ala kadar buat dirinya. Tahun ini, Eira sekeluarga sepakat memilih warna biru laut.

“Selain Putrajaya, Eira juga beraya di Kuala Lumpur dan Eira manfaatkan cuti seminggu beraya dengan baik sebelum kembali menyambung penggambaran drama Ku Milikmu,” katanya ringkas.

Bekas kekasih hati Isa yang pernah menganggotai kumpulan GT Boys ini melihat momentun dan peralihannya sebagai pelakon di tahap yang membanggakan. Dia melalui laluan lazim yang pernah dilalui pelakon lain bermula sebagai ekstra, pembantu dan heroin.

Setiap tawaran yang kunjung tiba sangat dihargai dan Eira sedar bukan mudah untuk dirinya berada pada tahap ini apatah lagi diberi peluang menghiasi kaca TV pada waktu prima.

“Eira tiada sokongan sesiapa pun kerana Eira bukan datang daripada keluarga seni. Eira nampak anjakan daripada mula hingga kini kerana pengalaman Eira bermula daripada bawah. Eira berdikari dan memandang setiap rezeki yang kunjung tiba daripada sudut berbeza dan positif.

“Sebagaimana Farahdhiya, Eira juga pernah mendapat tawaran berlakon filem tetapi soal masa yang menghalangnya apabila Eira terikat dengan drama. Jujur cakap Eira akan lebih selektif untuk berlakon filem. Alang-alang berlakon filem, biarlah ia betul-betul memberi impak dan ‘boom’,” kata Eira yang juga dikenali dalam drama Sindarela arahan Sharul Ezad.

Menyebut Sharifah Amani sebagai heroin pelapis yang baik, Eira juga melihat Farahdhiya sebagai pelapis yang mampu menyemarakkan persada seni. Di set penggambaran drama Ku Milikmu, tiada istilah ‘caras’ antaranya dengan Farahdhiya.

“Dia antara kawan baik saya di dalam industri. Walaupun dalam drama ini kami selalu ‘bergaduh’, ia bukan alasan untuk kami tidak baik. Kami serasi sebagai kawan dan jadi rapat,” katanya.

Berbeza dengan Farahdhiya yang kini sedang berteman rapat dengan seseorang, Eira jujur mengakui belum menemui pengganti selepas cintanya berakhir dengan Isa. Eira tidak mahu lagi membazir masa bercinta dan secara berseloroh, Eira berkata selepas ini kalau jodoh datang cepat, Eira akan terus kahwin.

Mengenai Isa, mereka putus secara baik dan tidak pernah bermusuh dan mengakui mungkin mereka lebih serasi sebagai kawan.

“Buat masa ini, biarlah Eira fokus kepada kerjaya dan buat duit. Lagipun Eira baru 24 tahun. Tahun depan mungkin Eira sudah boleh memikirkan soal masa depan sebab Eira memang sukakan bayi dan kanak-kanak. Kalau ada jodoh datang, tahun depan atau beberapa tahun lagi, jika mendapat calon yang dikira sesuai, Eira tidak akan teragak-agak untuk menamatkan zaman solo,” kata Eira yang mungkin akan tampil sebagai watak baru di dalam sebuah drama siaran di TV3.



Profil:
* NAMA PENUH: Farahdhiya Mohamed Amin
* TARIKH LAHIR: 28 April 1984
* TEMPAT LAHIR: Sarzana, Itali
* STATUS: Bujang
* KERJAYA: Penyanyi, pengacara dan pelakon
* ALBUM: Bertakhta Di Hati (2005) dan Yang Ku Puja (2006)
* DRAMA/SITKOM: Spanar Jaya, Senario Raya, Mencari Arah Kiblat, Kau Curi Cinta Ku, Ku Milik Mu, Spa Q
* PROGRAM TV: Jaguh Futsal (RTM), Discovery Smiles Treasure (TV3)




Profil:
* NAMA PENUH: Syazira Shuhaimi
* NAMA KOMERSIAL: Eira Syazira
* TARIKH LAHIR: 19 Julai 1984
* TEMPAT LAHIR: Kuala Lumpur
* ADIK-BERADIK: Anak kedua daripada enam beradik
* TEATER: Lorong 2/90 dan Bangsawan Lela Manja
* FILEM: Bisikan Remaja
* DRAMA: Lebih 30, antaranya Gerak Khas, Sembilu, Ibu Kota Cinta, Kaca, Lesen, Meniti Bara, Senja Kala, Assignment, Dosa Haniza, Seteguh Kinabalu, Elly, Jejak, Temu Janji, Penama Kedua, Sindarela, Abang Misi, Ku Milik Mu dan Melukut Tepian Gantang












No comments:

Post a Comment

nuffnang

Related Posts with Thumbnails